poniedziałek, 6 maja 2013

Koperty z jabłkiem i bananem


Odwiedzając ostatnio rodziców, przypomniałam sobie jakie pyszności potrafi upichcić moja mama. Do jej tradycyjnych kopert dorzuciłam coś od siebie, czyli banana. Bardzo łatwo zapomnieć się przy tych ciasteczkach:)
Składniki:
  • 1,5 szkl. (255g) mąki
  • 0,5 (125g) kostki margryny
  • 0,5 szkl. (75g) śmietany 12%
  • 1 jabłko
  • 1 banan
  • cukier do obtaczania jabłek
  • cukier puder do posypania
Jak zrobić:

Mąkę, margarynę i śmietanę mieszamy w misce dopóki nie wyrobi nam się ciasto. Wkładamy je do lodówki. Myjemy i obieramy jabłko i banana. Jabłko kroimy na małe kostki a banana w półplasterki. Ciasto wałkujemy na grubość 3mm i wycinamy kwadraty o boku 4-5cm. Na środku każdego kładziemy banana i obtoczony w cukrze kawałek jabłka. Sklejamy ze sobą rogi kwadratów tak aby powstały koperty. Po upieczeniu posypujemy od razu cukrem pudrem.
Temperatura piekarnika: 190oC
Czas pieczenia: 20-25min.

3 komentarze:

  1. Właśnie wgryzam się w mój monitor, pysznie się prezentują proszę o zamrożenie mi jednego! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robiła podobne, ale w kształcie pierożków. Jak ja je uwielbiałam. Fajny pomysł z tymi kopertami :)

    pozdrawiam

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń