piątek, 17 stycznia 2014

Kruche ciasteczka z jabłkami


Pieczenie kruchych spodów bardzo mi się ostatnio spodobało i w mojej głowie tworzy się dużo pomysłów na ich wypełnienie. Dzisiaj na deser była wersja jabłkowo-cytrynowa, i rozeszła się tak szybko jak tylko postawiłam talerz pod nosem mojej Połówki ;) Mój wyraz twarzy mówił tylko: zostaw mi chociaż jedno... A tu psikus Połówka zostawiła mi jedno a ja z drugim talerzem z balkonu wychodzę i caaały był dla mnie :p no tak już jest jak chce się mieć jakieś ciasteczko do zdjęcia ;) pochrupuję jedno i już piszę dla Was przepis...
Składniki:

  • 150 g zimnego masła
  • szczypta soli
  • 225 g mąki pszennej
  • 120 g cukru
  • jajko
  • 6 jabłek
  • galaretka cytrynowa
Jak zrobić:

Do miski zetrzeć na tarce masło, dodać sól, połowę ilości mąki i cukier. Rozetrzeć mikserem, dodać jajko i resztę mąki. Ciasto zagnieść w kulę i podzielić na dwie części. Włożyć obie zawinięte w folię części do lodówki na 30min. W tym czasie umyć, obrać i zetrzeć na tarce (na dużych oczkach) jabłka. Następnie podsmażyć je na patelni aż odparuje większość soku. Pozostawić do ostudzenia. Galaretkę rozpuścić w połowie ilości wody podanej na opakowaniu i odstawić do lekkiego stężenia. Po upłynięciu 30min jedną część ciasta rozwałkować na podsypanej mąką stolnicy na placek o grubości 1/2 cm. Szklanką o średnicy 8cm wycinać kółka z ciasta a następnie wykładać nimi foremki (wysmarowane wcześniej oliwą lub roztopionym masłem) lekko dociskając. Ustawione na blasze foremki z ciastkami wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 160oC i pieczemy przez 15-20min. W tym czasie galaretkę wymieszać z wystudzonymi jabłkami i wstawić do lodówki. Po upieczeniu, jeszcze ciepłe spody należy wyjąć z foremek żeby nie przywarły. Po wystudzeniu napełniamy ciasteczka masą jabłkowo-cytrynową i opcjonalnie posypujemy cynamonem. Ciasteczka gotowe ! Ten sam proces powtarzamy z drugą częścią ciasta. Z przepisu wychodzi ok. 30 ciasteczek. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Kruche lubię jeść ale nie zagniatać, :)) wyglądają kusząco, z takim środkiem! Może się przełamię i porobię takich kilka, bo mam foremki i czekają na użycie :)

    OdpowiedzUsuń